Sportief wandelen en COVID-19 Maatregelen

 

fotograaf Fief Nilwik

foto’s zijn van voor covid-19 tijdperk;)

 

Wat is sportief wandelen?

Bij sportief wandelen ga je op een sportieve en verantwoorde  manier iets aan je conditie, kracht en stabiliteit doen.

Wandelen of lopen kan bijna iedereen, maar het verschil zit in de intensiteit. Sportief wandelen is niet zomaar wandelen. Je gaat gericht werken aan houding en  conditie van je hele lichaam. En dat in de heerlijke buitenlucht ( weer en wind) en natuur. We beginnen zoals bij alle andere trainingen, met inlopen, warming-up met oefeningen, kracht- stabiliteit – evenwichtsoefeningen, dan de kernactiviteit wandelen en sluiten af met cooling-down en rekken en strekken van spieren ter voorkoming van spierpijn. Je zult merken als je éénmaal een paar keer met de Sportief wandelgroep bent meegegaan, ben je eraan verslaafd;)

Voordeel:

  • Je hoeft geen dure aanschaf van kleding. Wel een goede aanschaf van (wandel) schoenen. Indien men deze nog niet heeft.
  • In groepsverband trainen werkt stimulerend en is vooral gezellig.
  • In de natuur en buitenlucht, werkt ook rustgevend en is ontstressend in deze drukke en gejaagde tijd.
  • Is niet duur, € 2,50 per training! Ik werk met strippenkaarten. 10 x voor € 25,-. De eerste 2 keren is gratis meedoen, om te kijken of je het leuk vindt.
  • Voor de doorzetters! , 5 strippenkaarten vol, dan krijg je de 6de gratis als bonus
  • Het is goed voor je botten, spieren en gewrichten. Deze worden niet gauw overbelast, maar wel verstevigd.
  • Ook heel goed te combineren met afvallen of gewichtsbehoud.
  • Laagdrempelig: voor iedereen toegankelijk.  Bij iedere training is uitdaging op elk niveau.
  • Ook voor geblesseerde sporters, een ideale manier om weer rustig op te bouwen.

Nadeel: het werkt verslavend, je bent gewaarschuwd 😉

 

Daag jezelf uit, en kom mee Sportief Wandelen ( 2 x gratis)

Maandag ochtend:

van 9.00 uur tot 10.30 uur  ( 1½ uur)

van 10.45 uur tot 11.45 uur ( 1 uur)

(Maandag avond: van april t/m september

van 19.00 uur tot 20.00 uur)

Donderdag ochtend:

van 9.00 uur tot 10.30 uur ( 1½ uur)

van 10.45 uur tot 11.45 uur ( 1 uur)

(vrijdag ochtend: van april t/m september

Kracht en balans training  van 9.30 uur tot 10.30 uur)

 

Waar: Parkeerplaats MFA De Hoven, pres Kennedystraat 42. 6269 CC Margraten

Aanmelden: mail info@sophit.nl, of telefonisch 06-48144707

 2 x per jaar zijn er  COOPERTESTEN EN KRACHTTESTEN. OOK VOEDING EN SPORTEN WORDEN  BESPROKEN ( evt.  IN PRESENTATIE )

BELANGRIJK (COVID-19): UPDATE 14-10-20

Beste sportievelingen,

Gezien de verspreiding van het Covid-19 virus heel hard gaat, en naar aanleiding van de nieuwe aangekondigde maatregelen van onze ministers Mark Rutte en Hugo de Jonge (13 oktober )

is het verstandig en het aller veiligste dat we de komende  4 weken niet gezamenlijk gaan sporten.

(Probeer toch te blijven bewegen, oefeningen kunnen ook thuis gedaan worden. Iedere dag een stevige wandeling alleen of met een wandelmaatje maken, dat is nu even het allerveiligst. En dan ook zeker de 1,5 mtr in acht nemen! )

Dus tot en met 11 november GEEN SPORTIEF WANDELEN SAMEN.

Hou jullie gezond, dat is de spirit !

Gezonde en vooral lieve groet Sophie Janssen