Sportief wandelen

Daag jezelf uit, en kom mee Sportief Wandelen ( 2 x gratis)

Maandag ochtend van 9.30 uur tot 11.00 uur

Donderdag middag van 13.30 uur tot 15.00 uur

Waar: Parkeerplaats MFA De Hoven, pres Kennedystraat 42. 6269 CC Margraten

Aanmelden: mail info@sophit.nl, of telefonisch 06-48144707

Iedere  1 ste  zondag van de maand gaan we een welverdiende mooie natuur wandeling maken, afstand in onderling overleg.

Het was prachtig zonnig herfstweer, met de bonte kleuren van bomen en planten. Wel heel pittig wandelen in Noorbeek. Maar we hadden 10.5 km bergop en bergaf heerlijk genoten.

Volgende zondag, noteer alvast is 5 november, dan gaan we in Epen de bossen verkennen. Uiteraard carpoolen we weer.

Wat is sportief wandelen?

Bij sportiefwandelen ga je op een sportieve en gezonde  manier iets aan je conditie doen.

Wandelen of lopen kan bijna iedereen, maar het verschil zit in de intensiteit. Sportiefwandelen is niet zomaar wandelen. Je gaat gericht werken aan de verbetering van de conditie van je hele lichaam. En dat in de heerlijke buitenlucht en natuur. We beginnen zoals bij alle andere trainingen, met inlopen, warming-up met oefeningen, een kernactiviteit en sluiten af met cooling-down en rekken en strekken van spieren ter voorkoming van spierpijn. Je zult merken als je éénmaal een paar keer met de Sportiefwandelgroep bent meegegaan, ben je eraan verslaafd;)

Voordeel:

  • Je hoeft geen dure aanschaf van kleding. Wel een goede aanschaf van (wandel) schoenen. Indien men deze nog niet heeft.
  • In groepsverband trainen werkt stimulerend en is vooral gezellig.
  • In de natuur en buitenlucht, werkt ook rustgevend en is ontstressend in deze drukke en gejaagde tijd.
  • Is niet duur, € 2,50 per training! Ik werk met strippenkaarten. 10 x voor € 25,-. De eerste 2 keren is gratis meedoen, om te kijken of je het leuk vind.
  • Het is goed voor je spieren en gewrichten. Deze worden niet gauw overbelast, maar wel verstevigd.
  • Laagdrempelig: voor iedereen toegankelijk.  Bij iedere training is uitdaging op elk niveau.
  • Ook voor geblesseerde sporters, een ideale manier om weer rustig op te bouwen.